Η Βροχή του Gerhard Richter

Gerhard Richter, Rain (2), Oil on canvas, 67x92cm, 1988


Κατά την εφαρμογή του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού σεναρίου οι μαθητές πειραματίστηκαν στην ζωγραφική διαδικασία με αφορμή το έργο του Gerhard Richter, Rain 2, και την χαρακτηριστική τεχνική ζωγραφικής που συχνά εφαρμόζει στα έργα του κάνοντας χρήση διαφόρων μεγεθών σπάτουλας. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές, χρησιμοποίησαν διάφορα μέσα και εργαλεία όπως το πίσω μέρος του πινέλου, πιρούνια, σπάτουλες κ.α ώστε να ξυσουν ή να παρασύρουν τα διάφορα στρώματα χρώματος που είχαν τοποθετήσει στην ζωγραφική επιφάνεια με σκοπό να αποτυπώσουν την μορφή της βροχής. Σε ελεύθερη μετάφραση ο Gerhard Richter αναφέρει για την τεχνική του τα εξής: 

" Με το πινέλο έχεις τον έλεγχο. Η μπογιά βρίσκεται πάνω στο πινέλο και εσύ γράφεις. Με την εμπειρία σου ξέρεις ακριβώς τι θα συμβεί. Με την σπάτουλα χάνεις τον έλεγχο. Όχι εξολοκλήρου αλλά μερικώς. Εξαρτάται από την γωνία, την πίεση που ασκείς και το είδος της μπογιάς."

I Have Nothing to Say and I'm Saying it, Conversation between Gerhard Richter and Nicholas Serota, Spring 2011 


Έργα μαθητών














Σχεδιασμός εκπαιδευτικού σεναρίου: Γεώργιος Μέριανος