Natura Vindictae, Artevisione Gallery, Athens, Greece, 2019
Κάρβουνο και τεχνική φουμάζ (καπνός φωτιάς) σε χαρτί, 30x40 εκ.
Charcoal and fumage technique (smoke of fire) on paper, 30x40 cm
Κάρβουνο και τεχνική φουμάζ (καπνός φωτιάς) σε χαρτί, 30x40 εκ.
Charcoal and fumage technique (smoke of fire) on paper, 30x40 cm
Κάρβουνο και τεχνική φουμάζ (καπνός φωτιάς) σε χαρτί, 30x40 εκ.
Charcoal and fumage technique (smoke of fire) on paper, 30x40 cm
Κάρβουνο και τεχνική φουμάζ (καπνός φωτιάς) σε χαρτί, 30x40 εκ.
Charcoal and fumage technique (smoke of fire) on paper, 30x40 cm
Κάρβουνο και τεχνική φουμάζ (καπνός φωτιάς) σε χαρτί, 30x40 εκ.
Charcoal and fumage technique (smoke of fire) on paper, 30x40 cm
Κάρβουνο και τεχνική φουμάζ (καπνός φωτιάς) σε χαρτί, 30x40 εκ.
Charcoal and fumage technique (smoke of fire) on paper, 30x40 cm
Κάρβουνο και τεχνική φουμάζ (καπνός φωτιάς) σε χαρτί, 30x40 εκ.
Charcoal and fumage technique (smoke of fire) on paper, 30x40 cm
Κάρβουνο και τεχνική φουμάζ (καπνός φωτιάς) σε χαρτί, 30x40 εκ.
Charcoal and fumage technique (smoke of fire) on paper, 30x40 cm
Για τις ζωγραφικές αποτυπώσεις της πυρκαγιάς
Τα παρόντα έργα αναφέρονται και στη ζωγραφική αναπαράσταση αυτού που ονομάζουμε πυρκαγιά. Η ποιητική τους βασίζεται στις αναμορφώσεις του ξύλου κατά την καύση, που έχουν χρησιμοποιηθεί ως ζωγραφικά μέσα. Οι αποτυπωμένες πάνω σε χαρτί, παράγωγο του ξύλου, με στάχτη και κάρβουνο, παράγωγα της καύσης και της μερικής καύσης του ξύλου αντίστοιχα. Η εντύπωση του καπνού έχει αποτυπωθεί μέσω του ελεγχόμενου καψίματος του χαρτιού από πραγματική φλόγα, τεχνική καπνίσματος, ενώ οι λευκές σπίθες προκύπτουν από το ξύσιμο και την αφαίρεση του υλικού. Έτσι προκύπτει ένα οπτικό ζωγραφικό ερέθισμα που έχει μετωνυμική σχέση με τα υλικά και τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν. Τα έργα είναι παράγωγα ορισμένου τόπου και χρόνου, μίας κοινωνίας που βιώνει εδώ και αρκετά χρόνια την απώλεια του πρασίνου. Ένας εκ των σκοπών παραγωγής τους είναι να συνεισφέρουν στη συνεχή μνημόνευση των δινών της πυρκαγιάς.
Το κείμενο αυτό αποτελεί μία προσπάθεια συνειδητοποίησης προθέσεων. Ευτυχώς η ερμηνευτική δυναμική των παρατηρητών και η ουσία οποιουδήποτε έργου τέχνης εκτείνεται πέρα από τις προθέσεις του παραγωγού του και δεν περιορίζεται από την μερικότητα κειμένων όπως αυτό.
About the pictorial impressions of the fire.
The present artworks refer to and concern the pictorial representation of what we call fire. Their poetics is based on the transformations of wood during burning, which have been used as painting media. The images are printed on paper, a derivative of wood, with ash and charcoal, derivatives of combustion and partial combustion of wood respectively. The impression of smoke has been captured through the controlled burning of the paper by a real flame, smoking technique, while the white sparks have resulted from scraping and removing the material. This results in a visual painting stimulus that has a metonymic relationship with the materials and techniques used. The artworks are derivatives of a certain place and time, of a society that has been experiencing the loss of greenery for several years. One of the purposes of their production is to contribute to the continuous commemoration of the whirlwinds of the fire.
This text is an attempt to raise awareness of intentions. Fortunately, the interpretive power of observers and the essence of any work of art extends beyond the intentions of its producer and is not limited by the partiality of texts like this.